Prizrenska 27
Zemun
Akreditacija
Subvencije
Jaslice
Predškolsko
Dnevni boravak
Dvorište
Da li znate da dete pre škole najviše uči po modelu? Dete ne vaspitava program. Najvažnija je ličnost koja vaspitava.
Vrtić i predškolska ustanova Povratak prirodi postoji deset godina. Po načinu rada i sadržaju koji sa decom obrađujemo, putem društvenih mreža Facebook postali smo prepoznatljivi široj i stručnoj javnosti. Naš rad prati veliki broj roditelja u Srbiji i regionu. Program, pedagogija i filozofija vaspitanja Povratka prirodi prepoznata je od strane Ministarstva prosvete i tehnološkog razvoja, UNICEF-a, Zavoda za unapređenje obrazovanja i vaspitanja i Instituta za pedagogiju i andragogiju, i predstavljena je kao primer dobre prakse.
Otvorenost prema javnosti pomogla nam je da dođemo do pravih ličnosti koje vaspitavaju. Tokom godina su nas kontaktirali naučnici i umetnici koji su želeli da svoj rad približe deci. Od ovih entuzijasta danas se sastoji tim Povratka prirodi. Oni nisu spoljni saradnici, već stalno zaposleni. Svako je zadužen za posebnu naučnu oblast i umetnost kojom se inače bavi.
Ličnosti koje vaspitavaju u našem timu po zvanju su: vaspitač, pedagog, psiholog, logoped, profesor muzike, profesor fizičkog vaspitanja, profesor stranih jezika, biolog, geograf, sociolog, lingvista, profesor književnosti, oligofrenolog, likovni umetnik.
„Moja sila koja me je spojila sa mnogim ljudima, narodima, stenama, rekama uvek je bila PRIRODA. I ovoga puta PRIRODA je spojila mene i sve one pedagoge, filozofe, praktičare za koje sam mislio da su nestali! Oni su tu sve vreme, rade i tragaju za mnom kao i ja za njima! Okupljeni na svom prašnjavom dvorištu, među balama slame, u hladovini velikih krošnji, učitelji i deca zajedno u Povratku Prirodi.“ (Nemanja Potrebić, geograf)
Pogledajte foto album o našim vaspitačima.
Za nas - vrtić je dom. Ako kod kuće ne postoje vrata na koja dete ne sme da uđe, zašto bi ona postojala u vrtiću? U Povratku nema tabu prostorija, a zidovi nisu granice između uzrasnih grupa. Zidovi su umetnička dela prekrivena dečjim radovima. Oni su i dodatni vaspitač koji u detetu budi želju za stvaranjem, koji mu izgrađuje stil i ukus i podstiče samopouzdanje.
Deca tokom dana redovno menjaju prostorije, kao i odrasle koji sa njima rade. Svakodnevno izlaze napolje, jer je dvorište centralna prostorija vrtića.
Nećete videti naš dnevni raspored časova. Smatrate li da je najbolji način da dete nešto nauči ako mu se od 10 do pola 11 govori o jednoj temi, da bi se za pola sata prekinula jer počinje sledeća? Mi imamo drugačiji pristup.
Dete o životu uči iz života, a ne iz parcijalizovane stvarnosti. Za dete je život spontana igra. Kroz igru ono najslobodnije istražuje, uočava, zapitkuje... Uči.
Zadatak da program uobličimo tako da on najviše odgovara slobodnoj igri, a da istovremeno pokriva sve one oblasti koje podstiču sveukupni razvoj dečje ličnosti, ostvarili smo kroz integrativno planiranje i kroz rad dece na projektima.
Integrativnim planiranjem jednoj temi prilazimo iz najrazličitijih uglova i obrađujemo je multidisciplinarno – bez striktnih odvajanja na razvoj govora, logičko-matematičku inteligenciju, prirodnjačku i slično, već holistički. Akcenat je na stvaranju, a ne na rezultatu. U procesu stvaranja, kroz pravilno stručno vođenje, dete spontano aktivira sve svoje intelektualne kapacitete, razvijajući na taj način i govor, i logičko-matematičku inteligenciju, prirodnjačku, likovnu, motoričku i sve ostale. Kroz projektni pristup edukaciji deca su vođena mentorstvom odraslih, ali tako da su sve vreme aktivni u otkrivanju stvarnosti.
Teme koje deca obrađuju nisu nimalo detinjaste. Ona se bave ozbiljnim životnim temama, kulturom, temama u vezi sa očuvanjem prirode, delima umetnika i njihovim porukama. Pristup je prilagođen mogućnostima svakog deteta, ali tako da ga podstiče da unapređuje svoja znanja i veštine.
Ovaj video predstavlja program naše predškolske ustanove, koju je UNICEF svrstao među top tri evropska vrtića.
Povratak prirodi se odnosi na dva istovremena procesa vaspitanja i obrazovanja u našem vrtiću. Jedan pravac je opisan u prethodnom poglavlju. Mi stvaramo detetu uslove da prirodno uči. Da uči u skladu sa sopstvenom prirodom.
Drugi pravac se odnosi na fizičku prirodu. Urbano okruženje i gradski stil života ne otuđuju čoveka samo od prirode, već i od samog sebe. Naša misija je da vratimo prirodu detetu u gradu. Kad na najranijem uzrastu razvije odnos sa njom, dete je u srcu nosi celog života.
Nudimo prirodu kao alternativu za urbane sadržaje koji mu oduzimaju pažnju. Pod ovim sadržajima pre svega mislimo na crtaće, na kompjuterske igrice i na gotove igračke. Da bi priroda bila privlačna, ona mora biti stvarna, opipljiva. Mora nuditi sopstveni sadržaj.
Muzika koju dete sluša veoma je značajna za njegov razvoj. Ona povećava pažnju i inteligenciju. Slušanjem različitih vrsta muzike dete razvija muzički ukus.
U Povratku se sluša rok, džez, bluz, klasična muzika, muzika koja budi pozitivna osećanja, muzika koja spada u folklor određenih naroda, poput domaće izvorne narodne muzike, kancona, šansona, bosa nove... Muziku određuje i sam program, pa se tako nemojte iznenaditi kada dođete i čujete neke plemenske ritmove ili nešto iz naftalina što niste čuli godinama.
Većina učitelja, pored svoje profesije, takođe su i muzički potkovani. Kroz muziku predstavljaju program, kroz muziku vode decu. Profesor muzike redovno sa decom vežba ritmove, pevanje, zajedničko muziciranje.
Program Povratka prirodi je akreditovan od strane Ministarstva prosvete i tehnološkog razvoja. Pogledajte kako je UNICEF naš vrtić istakao kao vrtić sa dobrom praksom: Povratak prirodi u društvu najboljih evropskih vrtića.
Ako vaše dete ima 5 ili 6 godina i tražite idealni predškolski program u kojem će se pripremiti ne samo za školu, već i za život, upišite ga kod nas na Višu predškolsku Povratak prirodi.
U programu smo subvencije grada. Broj dece na programu je ograničen. Kontaktirajte nas odmah i zakažite sastanak:
Radosna sam sto postojite i ja bih rado volontirala kod vas!
Ako ste zadovoljni ovim vrtićem - preporučite ga drugima. Vaša preporuka će biti objavljena nakon odobrenja administratora. Agencija ioi. ne odgovara za njihov sadržaj. Nismo u mogućnosti da proveravamo njihovu istinitost, niti znamo identitet osoba koje ih ostavljaju. Negativni komentari i kritike mogu biti prosleđeni menadžmentu vrtića.